Za pravilan razvoj djece, prije druge godine života zagasiti televizor

Nova istraživanja su potvrdila točnost smjernica Američke pedijatrijske akademije iz 1999. godine u kojima se govori kako djecu prije druge godine života ne treba izlagati televizijskom ekranu. Znanstvena otkrića o ranom razvoju dječjeg mozga, koja su se u međuvremenu pojavila, ovoj su tezi dali i znanstvene temelje. Naime, iako postoji mnogo televizijskih emisija za koje se tvrdi da su edukativne za djecu mlađu od dvije godine, nema čvrstih dokaza da one to uistinu i jesu.

Isto tako, istraživanja su pokazala kako je i nestrukturirana igra korisnija za razvoj dječjeg mozga zato što potiče kreativnost u rješavanju problema i uči djecu kako se sama zabaviti. Televizijski program može biti edukacijski samo ukoliko dijete razumije sadržaj i kontekst programa, a takvo što nije moguće prije druge godine života.

Autori predlažu da se djeci omogući igra pod nadzorom kada roditelji obavljaju svoje obveze, kao što je primjerice slaganje kocaka, a kako apsolutno treba izbjegavati televiziju u dječjoj sobi. Isto tako smatraju kako gledanje televizije u prisutnosti vašeg dijeteta može smanjiti njegovu sposobnost učenja. Naglašavaju kako je najbolje što možete učiniti za vaše dijete da sa njime sudjelujete u nekom obliku nestrukturirane igre i na taj način dopuštate vašoj djeci da sama shvate kako svijet funkcionira. Istraživanje je objavljeno u novom broju časopisa Pediatrics.


Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju: MEDIX, God. 17 Br. 96