Komunikacija s osobama treće životne dobi

Autor: Lovorka Brajković, Ana-Strahinja Ratković, Goran Ivkić
Sažetak:

Efektivna komunikacija liječnika i bolesnika je ključna za uspostavu visokokvalitetne medicinske skrbi te ima pozitivan učinak na bolesnikov oporavak, kontrolu boli, pridržavanje predviđenog tretmana, zadovoljstva i adekvatnijeg psihološkog funkcioniranja. Bolesnici starije životne dobi su rizična skupina u smislu uspostavljanja adekvatne komunikacije s liječnikom. Manje su asertivni i nisu skloni detaljnijem postavljanju pitanja te je manje podudaranja u glavnim ciljevima i temama tijekom pregleda sa starijim bolesnicima nego s onima mlađe životne dobi. Istraživanja pokazuju da je evaluacija čimbenika poput kognitivnog statusa i senzornih deficita ključni faktor prije no počne komunikacijski proces. Uobičajene komunikacijske prepreke s obzirom na dob bolesnika često se previde tijekom konzultacija i/ili liječničkog pregleda, što narušava kvalitetu komunikacijskog procesa. Uspostava efikasne komunikacije smanjuje broj hospitalizacija kod starijih pacijenata

Ključne riječi:
gerijatrija; komunikacija; odnos liječnika i bolesnika; stariji bolesnici

Preuzmite članak u PDF formatu ovdje