Iskustva u pripremi i izvođenje kurikuluma specijalizacije obiteljske medicine u sklopu projekta: Usklađivanje obiteljske medicine s europskim standardima uvođenjem obvezne specijalizacije

Autor: Mladenka Vrcić-Keglević, Hrvoje Tiljak, Đurđica Kašuba-Lazić, Goranka Petriček, Dragan Soldo
Sažetak:

Realizacijom projekta „Usklađivanje obiteljske medicine s europskim standardima uvođenjem obvezne specijalizacije“ revitalizirana je u Hrvatskoj specijalizacija iz obiteljske medicine. Specijalizacija je započela 1960. godine, ali je 90-ih godina skoro prekinuta. Prekid, ali i promjene u medicinskoj znanosti i praksi, bili su motiv za izradu novog kurikuluma. U planiranju kurikuluma obuhvaćeno je deset uobičajenih faza: određivanje edukativnih potreba, definiranje edukativnih ciljeva i s njima povezanog sadržaja nastave, definiranje edukativne strategije, uključujući i metode poučavanja, izradu izvedbenog plana i definiranje uvjeta izvođenja, određivanje metoda evaluacije kurikuluma i metoda ispitivanja i ocjenjivanja polaznika, prezentaciju kurikuluma javnosti, te planiranje upravljanja i vođenja. Posebna pažnja posvećena je izvedbenom dijelu kurikuluma, izvedbenim programima A, B i C, kako je definirano Projektom za prijelazno razdoblje do 2015. 

Napomena: U sklopu članka se nalazi Prilog 1. Ishodi učenja – kompetencije specijalista obiteljske medicine i izvedbeni program specijalizacije

Ključne riječi:
edukacija; kurikulum; mentori; nastava; obiteljska medicina; specijalizacija